건축도시공간연구소

Architecture & Urban Research Institute

pdf원문보기 에러 해결방법 바로가기



문헌홈 > 연구논문 > 상세

[원문보기시 소비되는 포인트 : 100 포인트] 미리보기 인용

한국생태환경건축학회|학술발표대회 논문집 2015년 11월

논문명 박물관 실외 공용공간의 공간마케팅 특성에 관한 연구 / A Study on the Spaces Marketing Characteristics of Public spaces in Museum / 세션 3
저자명 손사양 ; 황연숙식별저자
발행사 한국생태환경건축학회
수록사항 한국생태환경건축학회 학술발표대회 논문집, 통권29호(v.15 n.2) (2015-11)
페이지 시작페이지(210) 총페이지(2)
ISSN 19753616
주제분류 환경및설비
주제어 박물관 ; 공용공간 ; 공간마케팅 ; Museum ; Public ; Spaces Marketing
요약2 Museum visitors are getting less and less for its research on spaces marketing insufficient compared to that of commercial space. Therefore, museums should study spaces marketing in order to improve the traffic. In this paper, four characteristics are summed up through the study of relevant papers in advance: brand identity, interaction relationship, emotional elements, appearance of difference. and site surveys of the external public space of museums are performed according to these four characteristics to get hold of the current situation of spaces marketing of museums and the improvement program in the future.
소장처 한국생태환경건축학회
언어 한국어